dinsdag 15 februari 2011

Op weg naar het zuiden

Tja, het is dan weer zover. We gaan afzakken naar het zuiden. Hebben een paar dagen geleden een lekker goedkoop tentje gekocht en gaan lekker met z'n 4'n op de camping staan ergens in de coromandel. Vanochtend inpakken en kijken hoe het allemaal in de auto past. Hebben de auto van mijn moeder mogen lenen, en is wel super dat we die hebben... Zo'n lekkere grote 7 zitter waar alles ruim inpast... heerlijk, en hoeven we niet alles altijd zo netjes te hebben :)

Gisteren rustig dagje hier gehad. Ik heb contact gehad met een uitzendbureau om eens te kijken hoe mijn werk ervaring hier past en nagaan of er uberhaut werk is... ziet er eigenlijk best wel goed uit. Heb mijn CV vertaald en opgestuurd, en maken een afspraak voordat we weer terug gaan... ben wel benieuwd. Ga ook nog bij oude collega's langs, om daar eens te polsen... Kinders ook weer aan het schoolwerk en ging gisteren wel goed.. eigenlijk best lange dag voor Kim... waren de hele ochtend bezig, maar geen geklaag, en lekker doen.. heerlijk...

Zijn toen lekker naar Kelly Tarltons Onderwater Wereld gelopen een stukje verderop... Langs de bakker, broodje in de schaduw en heuveltje af naar park, strand en Kelly Tartens... super... meiden genoten van alle haaien en roggen... en wij duizelig van de gekke hoeken in het aquarium... Daarna Marlien (en kinders tuurlijk) op strand gebleven en ik naar huis om auto te halen en ze weer op te halen.


Daarna lekkere salade gemaakt en naar Cornwell Park (One Tree Hill) voor een picnic en ik rondje gelopen in het park met een oude bekende.... h e e r l i j k... kan echt niet anders concluderen dat ik het hier echt super vindt en dat de omgeving me enorm motiveert..... maar goed, lees hier net ook dat het de warmste februari ooit is. En ja.. aan het einde van de rit regent het hier ook :)

Laatste dagen ook nog bij oude vrienden geweest en is toch best confronterend op bepaalde momenten... Je ziet elkaar even, is super gezellig, maar over een paar weken gaat het leven weer gewoon door.. wij in NL en zij hier... aan de andere kant hebben de mensen toch een giga impact gehad op mijn leven en hebben we veel meegemaakt... ben wel benieuwd hoe de vriendschap zou zijn als we hier voor een poosje neer zouden strijken... actief, passief?? Leuk in i.g. wel....

Ga nu 'de baas'  maar even helpen met opstaan en alles gereed maken.. even bak koffie halen, fietsrek kopen voor achter op de auto... hebben een mountainbike te leen en die nemen we mee zodat Marlien lekker kan bijven fietsen... beachtowel kopen.. inpakken en rustig weg na het schoolwerk...

Phh.. het leven is zwaar, en we zouden het hier echt leuk hebben.....

3 opmerkingen:

  1. Ik krijg bijna medelijden met het zware leven dat jullie hebben. Maar bijna is nog niet helemaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heftig om jullie verhaal te lezen.
    Geweldig om op deze afstand met jullie mee te kunnen leven.
    We blijven jullie graag volgen.
    Veel knuffels van ons uit een zonnig GranCanaria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke verhalen; hebben ze ook thuiszorg in NZL anders beginnen we dat daar gewoon! Alhoewel gisteren op de Huishoudbeurs geweest en jongens dat is toch Nederland op zijn smalst dat wil je toch niet missen als je daar woont................. Afijn volgens Finn kunnen we ook wel 6 weekjes komen. Maar ik geniet voorlopig van jullie verhalen dus doorgaan vooral doorgaan en uitkijken met fietsen want wel heel terug! Groetjes uit Appelscha en o ja Fochteloo staat er ook nog het weer is hier trouwens best!

    BeantwoordenVerwijderen