dinsdag 22 februari 2011

Het zuiden

hehe.. nou, ik zie net dat we alweer 1 week verder zijn dan ons laatst geplaatste bericht.... tijd gaat snel... We zijn inmiddels in Christchurch beland na een paar dagen Coromandel en in Pirongia.


Coromandel was goed... waren een paar dagen op een camping in Hahei, en een paar dagen bij Waihi Beach. Hahei was goed, 1 nachtje in de tent (met wat regen en een lekkende tent) en andere avond maar in een cabin... ook goed :) tenminste een beetje slapen haha.. Zijn vanuit Hahei naar Hot Water Beach geweest.. heerlijke plek... Er is op die plek een heet waterbron die je op het strand op een bepaalde plek kan opgraven..... maar alleen bij laag water... dus, veel mensen nemen schepje mee om gaten te graven en in het hete water op het strand te zitten... Is wel heel leuk.. wanneer het hoog water wordt worden al je muurtje die je om je water gat hebt gemaakt gewoon weg gespoeld.. heerlijk om volwassen mensen dan snel te zien scheppen om weer een eigen kasteeltje te maken :) wij ook dus...


Waihi Beach was top. Zonnetje was er ook weer en de camping heerlijk. Weer lekker in de tent en camping was ook uitstekend.. uitstekende faciliteiten, goede douches e.d. en een zwembad met glijbaan.. kinders dus heerlijk gespeeld en gezwommen.. het beginnnen nu echte vissen in het water te worden.

Waihi Beach... even een spontaan dipje
Zelf ook een paar keer lekker hard gelopen op het strand en de bospaden... heerlijk..

Na Coromandel zijn we bij Ray & Lynn de ouders van een vriendin geweest. Raewyn was zelf ook met haar 4 kinderen gekomen en was erg leuk... Mooie grote tuin waar de kinders lekker konden rondrennen en wij lekker bij kletsen, beetje eten en drinken.. super... Kim en Emma waren wel onder de indruk van alles daar.. toch best wel druk om daar met 5 volwassenen te zijn en 6 kinderen... maar we hadden een eigen sleepout waar we lekker in alle warmte konden proberen te slapen... samen met de muggen.... :(

Kim met vlinder op hand bij Ray & Lynn
wandeling bij meertje - Pirongia














We zijn nu bij Kerry in Christchurch en vanmiddag even shoppen in de stad.. was een beetje storm en regen hier vanochtend, maar begint nu al wat op te klaren. Ik wil zelf ook nog even hardlopen in de Port Hills. Aan het einde van de straat is toegang tot pad en je kan lekker 20km gaan lopen in de heuvels zonder op de weg te hoeven... :) We hebben de mountain bike van Marlien ook mee.. neem aan dat zij dus ook wel een stukje wil gaan fietsen op een moment... Ook nog even een camper zoeken..c.q. boeken voor onze reis terug naar het noorden... phh... we krijgen het eigenlijk nog wel druk zo te lezen.. haha...

4 opmerkingen:

  1. Eric,

    Gaat alles goed daar? Jack kwam erachter dat die aardbeving precies in het plaatsje was waar jij nu bent. Ze noemden 7 Nederlanders die niet gewond zijn, zitten jullie daarbij?

    Laat ff wat horen pikkie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie doen zoveel leuke dingen dat de volgers lang op deze editie hebben moeten wachten. Maar weer een leuk verhaal en leuk dat de kinderen zo onder de indruk zijn van wat ze zien en meemaken. Hot Water Beach is zeker apart. Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat het een goed idee is om volgend jaar ook de lange reis te gaan maken. Blijf leuke dingen doen en denk aan de volgers :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even als info voor de volgers. Zelf zijn ze ws niet direct in de gelegenheid te reageren.
    Brand

    Vanmorgen, 22feb, hebben we telefonisch contact gehad met Eric.
    "Alles goed met ons. Slapen op de grond, gaan morgen hier weg. Is wel spannend."

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Eric, Marlien, Kim en Emma,
    Ik had NET in jullie weblog gelezen dat jullie in Christchurch waren en dat haalde veel warme herinneringen bij mij naar boven uit de tijd dat ik daar met mijn huurautotje rondreed en met jou Eric en Petra rondwandelde door het centrum en nu zie ik the Old Church als een ru-ine terug. WAT BEN IK GESCHROKKEN toen ik de beelden op de tv. En hoe blij was ik met jullie geruststellend sms-je. Van harte hoop ik dat nare gebeurtenissen jullie verder bespaard blijven Ik blijf jullie verdere activiteiten met belangstelling volgen. Heel veel plezier. Een kusje voor mijn schatteboutje Kim en mijn oogappeltje Emma. En natuurlijk veel liefs voor het ouderpaar. Hartelijke groet ook van Tonny. PA

    BeantwoordenVerwijderen